Veelgestelde vragen
Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Heeft u niet het antwoord gevonden dat u zocht? Neem dan contact met ons op.
Kijk voor de contactgegevens op pagina contact.

Zorgcentra Pantein
Op de pagina 'Algemene informatie over wonen in een zorgcentrum' kunt u alle informatie lezen die belangrijk is als u of iemand anders in uw omgeving in een zorgcentrum van Pantein woont of binnenkort wil verhuizen naar een zorgcentrum.
Op de pagina 'Verhuizing naar een zorgcentrum' kunt u alle informatie lezen die belangrijk is als u of iemand anders in uw omgeving verhuist naar een zorgcentrum van Pantein.
Op de pagina 'Praktische informatie tijdens wonen' kunt u alle informatie lezen die belangrijk is als u of iemand anders in uw omgeving in een zorgcentrum van Pantein woont.
Alle veelgestelde vragen zorgcentra
- Kijk voor alle veelgestelde vragen op de pagina Veelgestelde vragen zorgcentra.
Thuiszorg Pantein
U kunt thuiszorg aanvragen via iedereenzorgt.nl. Dit is een website voor het aanvragen van zorg zoals hulp bij aankleden, douchen of verpleegkundige zorg.
Zo werkt het:
- U doet een aanvraag via www.iedereenzorgt.nl.
- De wijkteams bekijken wie uw zorg het beste kan geven.
- Een wijkverpleegkundige belt u om de zorg te bespreken.
Heeft u hulp nodig bij het aanvragen? Vraag iemand in uw omgeving of bel 0900-8803.
Wilt u weten hoe laat de zorgverlener bij u komt of welke zorgverlener u verzorgt? Vraag aan uw wijkverpleegkundige om gekoppeld te worden aan Caren. Deze digitale omgeving bevat een agenda waarin u kunt zien wie wanneer bij u langskomt.
Heeft u (nog) geen toegang tot Caren? Neem dan contact met ons op via 0900 - 8803. Wij brengen u in contact met een medewerker die de planning kan inzien en u direct verder helpt.
Stuur een e-mail naar uw wijkteam. Het e-mailadres kreeg u bij het intakegesprek. Bellen mag ook als e-mailen niet lukt.
Alle veelgestelde vragen thuiszorg
- Kijk voor alle veelgestelde vragen op de pagina Veelgestelde vragen thuiszorg.
Herstelkliniek Pantein
U heeft of krijgt binnenkort een vaste contactpersoon binnen het zorgteam. Deze contactpersoon Zorg behartigt uw belangen en is actief betrokken bij de bespreking van uw zorgplan.
U en uw familie of vertegenwoordiger (degene die namens u spreekt) kunnen met vragen bij uw contactpersoon Zorg terecht. De contactpersoon Zorg werkt samen met andere zorgverleners die bij u betrokken zijn, zodat de zorg goed op elkaar aansluit.
Wanneer uw contactpersoon Zorg afwezig is, kunt u terecht bij uw tweede contactpersoon binnen het zorgteam.
In het plan voor zorg, we noemen dit zorgplan, zetten we hoe u wilt leven en welke hulp u nodig heeft. We vinden het belangrijk om te weten wat u zelf wilt en dat u tevreden bent. We bespreken regelmatig welke zorg u krijgt en hoe we die zorg geven. Als dat nodig is, passen we de zorg aan. Iedere verandering in het geven van zorg of in het geven van ondersteuning bespreken we met elkaar. Dit wordt in het zorgplan gezet. Als de zorg niet meer goed past omdat er te veel zorg nodig is, kijken we samen naar een oplossing. We zoeken naar een andere manier waarop we de zorg dan wel kunnen geven.
Hoe ziet een zorgplan er uit?
Het plan voor zorg (zorgplan) is een digitaal document. Alle zorgverleners die bij u betrokken zijn, kunnen het zorgplan op de computer bekijken. Daardoor weten zij precies wat voor u belangrijk is.
Het zorgplan is vóór u en ván u en dus is het ook belangrijk dat u – of iemand die namens u mag beslissen - weet wat er in staat. Daarom krijgt u van de verzorgende van uw afdeling een papieren versie. Hierin staan de belangrijkste onderdelen van het zorgplan. Daarnaast kunt u samen met een zorgverlener de digitale versie bekijken.
Hoe ziet het behandelplan eruit?
Naast het zorgplan heeft u ook een behandelplan. Hierin staat informatie over uw medische situatie en uw behandeling. De specialist ouderengeneeskunde van Zorgcentra Pantein heeft de leiding over de medische aanpak en uw behandelingen. Ook kijkt de specialist ouderengeneeskunde samen met u wat u wilt bereiken met de zorg. Uw verschillende behandelaars hebben regelmatig overleg met elkaar, zodat u de juiste zorg kunt krijgen.
Alle veelgestelde vragen Herstelkliniek
- Kijk voor alle veelgestelde vragen op de pagina Veelgestelde vragen Herstelkliniek.
Veelgestelde vragen algemeen
Heeft u interesse in werken bij Pantein? Stuur dan een e-mail naar werken@pantein.nl of bel naar 06- 23 91 38 09. Openstaande vacatures vindt u op onze website www.werkenbijpantein.nl.